Materialul nostru saditor este aclimatizat si se preteaza in orice zona a tarii noastre.
Plantarea Pomilor
Plantarea pomilor cuprinde urmatoarele operatii: sapatul gropilor, pregatirea pomilor pentru plantare(fasonarea) si plantarea propriu-zisa.
Dimensiunea minima a unei gropi trebuie sa fie de 50x50x50 cm.pamantul rezultat din groapa se aseaza de o parte si de alta a gropii.stratul de la suprafata pe o parte si stratul inferior pe cealalta parte.La acoperirea gropii straturile de pamant se inverseaza.
Fasonarea radacinilor se face manual cu un foarfece cu ajutorul caruia improspatam taierea radacinilor sanatoase si le indepartam pe cele uscate daca este cazul.Odata fasonat, pomul se introduce intr-o mocirla alcatuita dintr-un amestec de balega poaspata ,lut galben si apa care se amesteca bine pana atinge consistenta unei smantani. . Aceasta are rolul de a asigura o mai mare umiditate in jurul sistemului radicular, de a realize o aderenta mai buna cu solul si de a stimula vindecarea ranilor.
Plantarea propriu-zisa. Consta in urmatoarele operatii:
– se trange in groapa pamant fertile rezultat din primul strat la saparea gropii, asezandu-se sub forma de musuroi pe fundul gropii;
– se aseaza pomul in groapa cu radacinile deasupra musuroiului;
– este de dorit ca adancimea de plantare sa fie aceeasi la care a fost pomul in pepiniera. La pomii aptoiti pe puieti din seminte, regula generala este ca dupa asezarea pamantului in groapacoletul sa fie situate la nivelul solului. Pomii altoiti pe portaltoi vegetativi se pot planta putin mai adanc decat au fost in pepiniera, pentru a realiza o zona mai mare de inradacinare a portaltoiului, dar punctual de altoire sa ramana totusi cu cativa cm (2-3 cm) deasupra solului pentru a evita o eventuala trecere a altoiului pe radacini proprii;
– se rasfira radacinile cu mana in toate directiile , astfel incat sa se ocupe tot spatiul din groapa sis a nu se suprapuna;
– se acopera radacinile cu un strat de pamant bine maruntit si se calca usor, cu piciorul orientat cu calcaiul sper exteriorul gropii, de la periferia gropii sper centru;
– dupa acoperirea radacinilor se umpla groapa cu pamant amestecat cu 10-15 kg gunoi bine fermentat; gunoiul de grajd nu trebuie sa vina in contact cu radacinile;
– se calca din nou cat mai uniform si apasat;
Dupa plantare se face o copca in jurul pomului in care se toarna 1-2 galeti cu apa. Dupa infiltrarea apei in sol ,in cazul plantarii de toamna se face un musuroi, care completeaza pamantul din jurul pomului, mentine umiditatea si protejeaza radacinile impotriva inghetului.
Imediat dupa plantare se scurteaza varga pentru proiectarea coroanei, la o inaltime care difera in functie de tipul de coroana ales intre 60 cm si 1 m. Aceasta taiere are si rolul de a reface echilibrul intre partea aeriana si sistemul radicular, care a avut de suferit cu ocazia scosului din pepiniera, cand o mare parte din radacini se rup.
Pentru orice alte intrebari legate de scheme de plantare, intretinerea pomilor, aplicarea de tratamente fitosanitare etc, ne puteti contacta. Oferim suport tehnic de specialitate tuturor clientilor nostri.
Prevederi ANPC privind comertul la distanta
Articolul 6 – Cerinte de informare pentru contractele la distanta si cele in afara spatiilor comerciale
(1) Inainte ca un contract la distanta sau in afara spatiilor comerciale sau orice oferta similara sa produca efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie sa ii furnizeze consumatorului urmatoarele informatii in mod clar si inteligibil:
a) principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, avand in vedere mediul de comunicare si produsele sau serviciile in cauza;
b) identitatea profesionistului, cum ar fi denumirea sa comerciala;
c) adresa postala la care profesionistul este stabilit, precum si, in cazul in care exista, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de posta electronica ale acestuia la care poate fi efectiv contactat, pentru a-i permite consumatorului sa ia rapid legatura cu profesionistul si sa comunice cu acesta in mod eficient si, daca este cazul, adresa postala si identitatea profesionistului in numele caruia actioneaza;
d) in cazl in care este diferita de adresa furnizata in conformitate cu lit. c), adresa postala a locului in care profesionistul isi desfasoara activitatea si, dupa caz, adresa postala a profesionistului in numele caruia actioneaza, la care consumatorul poate trimite eventualele reclamatii;
e) pretul total al produselor si serviciilor cu toate taxele incluse sau, in cazul in care pretul nu poate fi calculat dinainte in mod rezonabil data fiind natura produselor sau a serviciilor, modalitatea de calcul al pretului si, dupa caz, toate costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele postale sau de orice alta natura sau, in cazul in care acestea nu pot fi calculate dinainte in mod rezonabil, mentionarea faptului ca aceste costuri suplimentare ar putea fi suportate de consumator, inclusiv perioada de valabilitate a ofertei sau a preturilor. In cazul serviciilor de acces si conectare la retele publice de comunicatii electronice ori de servicii de comunicatii electronice destinate publicului se vor mentiona contravaloarea planului tarifar, cu precizarea numarului de minute, a creditului sau a traficului de date inclus, precum si a conditiilor de utilizare a acestora, daca este cazul, extraoptiunile disponibile si contravaloarea acestora, tarifele pentru apeluri si pentru minutele ori trafic
ul de date suplimentar, duap caz, tariful de conectare sau instalare, cu toate taxele incluse. In cazul unui contract pe durata nedeterminata sau al unui contract care include un abonament, pretul total va include costurile totale pe perioada de facturare. In cazul in care aceste contracte sunt taxate la un tarif fix, pretul total va cuprinde si costurile lunare totale. In cazul in care costul total nu poate fi calculat dinainte trebuie indicat modul in care se calculeaza pretul;
f) costul de utilizare a mijloacelor de comunicare la distanta in vederea incheierii contractului, atunci cand este calculat pe baza unui alt tarif decat tariful de baza;
g) modalitatile de plata, livrare, executare, data pana la care profesionistul se angajeaza sa livreze produsele sau sa presteze serviciile si, dupa caz, procedura profesionistului de solutionare a reclamatiilor;
h) in cazul in care exista un drept de retragere, conditiile, termenele si procedurile de exercitare a dreptului respectiv, in conformitate cu art. 11 alin. (1), precum si formularul tipizat de retragere, prezentat in partea B din anexa;
i) acolo unde este cazul, informatia potrivit careia consumatorul va trebui sa suporte costul aferent returnarii produselor in caz de retragere si, pentru contractele la distanta, daca produsele, prin insasi natura lor, nu pot fi, in mod normal, returnate prin posta, costul aferent returnarii produselor;
j) in cazul in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere dupa formularea unei cereri in conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), informatia potrivit careia consumatorul este obligat sa achite profesionistului costuri rezonabile, in conformitate cu art. 14 alin. (3);
k) in cazul in care dreptul de retragere nu este prevazut in conformitate cu art. 16, informatia conform careia consumatorul nu va beneficia de un drept de retragere sau, dupa caz, circumstantele in care consumatorul isi pierde dreptul de retragere;
l) o mentiune referitoare la existenta unei garantii legale privind conformitatea produselor;
m) acolo unde este cazul, existenta si conditiile de asistenta dupa vanzare acordata consumatorului, serviciile prestate dupa vanzare si garantiile comerciale;
n) existenta codurilor de conduita relevante, astfel cum sunt definite in art. 2 lit. f) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile ulterioare, si modalitatea in care pot fi obtinute copii ale acestora, dupa caz;
o) durata contractului, dupa caz, sau, daca contractul este incheiat pe durata nedeterminata sau urmeaza sa fie prelungit in mod automat, conditiile de incetare a contractului, inclusiv penalitatile aplicabile, daca este cazul;
p) acolo unde este cazul, durata minima de valabilitate a obligatiilor care ii revin consumatorului conform contractului;
q) acolo unde este cazul, existenta si conditiile aferente avansurilor sau altor garantii financiare care trebuie platite sau oferite de consumator la cererea profesionistului;
r) acolo unde este cazul, functionalitatea, inclusiv aplicarea unor masuri tehnice de protectie pentru continutul digital;
s) acolo unde este cazul, orice interoperabilitate relevanta a continutului digital cu componentele hardware si software de care profesionistul are cunostinta sau se asteapta in mod rezonabil sa aiba cunostinta;
t) acolo unde este cazul, posibilitatea si modalitatea de a recurge la un mecanism extrajudiciar de depunere si solutionare a reclamatiilor caruia i se supune profesionistul.
(2) Alin. (1) se aplica si contractelor de furnizare a apei, gazelor naturale sau energiei electrice atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat sau cantitate fixa, a energiei termice si a continuturilor digitale care nu sunt livrate pe un suport material.
(3) In cazul unei licitatii, informatiile mentionate la alin. (1) lit. b), c) si d) pot fi inlocuite cu datele echivalente privind adjudecatorul.
(4) Informatiile mentionate la alin. (1) lit. h), i) si j) pot fi furnizate utilizand formularul tipizat de informare cu privire la retragere prevazut la partea A din anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta. Profesionistul respecta cerintele in materie de informare stabilite la alin. (1) lit. h), i) si j) daca a furnizat consumatorului aceste instructiuni corect completate.
(5) Informatiile mentionate la alin. (1) fac parte integranta din contractul la distanta sau din contractul in afara spatiilor comerciale si nu pot fi modificate decat in cazul in care partile contractante decid altfel in mod explicit.
(6) In cazul in care profesionistul nu indeplineste cerintele in materie de informare cu privire la costuri suplimentare, conform celor mentionate la alin. (1) lit. e), sau la costurile aferente returnarii produselor, conform celor mentionate la alin. (1) lit. i), consumatorul nu suporta respectivele costuri.
(7) Informatiile contractuale se prezinta in limba romana intr-o forma accesibila, astfel incat acestea sa fie intelese cu usurinta de consumator, fara a exclude prezentarea acestora si in alte limbi.
(8) Cerintele in materie de informare prevazute in prezenta ordonanta de urgenta completeaza cerintele de informare cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010, si in Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic, republicata, cu modificarile ulterioare.
(9) Fara a aduce atingere alin. (8), daca o dispozitie cu privire la continutul si modul in care trebuie furnizate informatiile din cardul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 68/2010, respectiv din cadrul Legii nr. 365/2002, republicata, cu modificarile ulterioare, contravine unei dispozitii din prezenta ordonanta de urgenta, prevaleaza dispozitiile prezentei ordonante de urgenta.
(10) Sarcina probei in ceea ce priveste indeplinirea cerintelor in materie de informare stabilite in prezentul capitol revine profesionistului.